مد و فشن

کوچه برلن کجاست؟

کوچه برلن کجاست؟

کوچه برلن کجاست؟ کوچه بـِرلن نام کوچه‌ای قدیمی و تاریخی در مرکز شهر تهران است. این کوچه که حدود ۲۶۰ متر طول دارد، در مرکز شهر تهران در جنوب خیابان جمهوری اسلامی، در میان خیابان‌های لاله‌زار جنوبی و فردوسی واقع شده[۱] و دارای مغازه‌های مختلف برای پارچه و پوشاک و لباس شب مجلسی به‌ویژه لباس زیر و کالاهای دیگر است.[۲] دست‌فروشان زیادی در این کوچه به فروش اجناس خود می‌پردازند. از قدیم جمعه‌بازار تهران در یک پارکینگ طبقاتی مجاور این کوچه دایر است.

دروازه جنوبی سفارت آلمان به این کوچه باز می‌شود و نام آن از نام پایتخت کشور آلمان، برلن (Berlin با تلفظ فرانسوی) گرفته شده‌است. یکی از درهای سفارت آلمان نیز به این کوچه باز می‌شود. از اماکن نزدیک به آن می‌توان به خیابان لاله‌زار، تئاتر پارس، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، موزه سینما، بیمارستان بانک ملی، شهرداری منطقه ۱۲، خانه اتحادیه، موزه جواهرات ملی، سفارت ترکیه و سفارت آلمان نام برد.

آدرس دقیق کوچه برلن واقع در خیابان جمهوری و اوایل خیابان لاله‌زار است! اینجا مرکز خرید پوشاک، انواع لباس زنانه و مردانه، بچه گانه و لباس مجلسی در کوچه برلن از دیرباز مورد توجه مردم و گردشگران قرار داشته است، با هر نوع سلیقه و بودجه‌ای در کوچه برلن می‌توانید، هر نوع پوشاکی برای خودتان تهیه کنید، که البته کمی هم باید به کیفیت اجناس در حین خرید دقت نمائید.

ساعات کار کوچه برلن و روزهای تعطیل

در حوالی کوچه برلن تهران تعدادی پاساژ، مجتمع تجاری و مرکز خرید با نام‌های مجتمع تجاری پروانه، پاساژ کمپانی، بازار موبایل چارسو، پاساژ علاالدین ویژه موبایل و لوازم جانبی، پاساژ مجید و صده‌ها مغازه پوشاک در کوچه‌های اطراف وجود دارد که مناسب خریدهای جزئی و کلی مغازه‌داران شهرستانی می‌باشند. معمولا مغازه‌های کوچه برلن همه روزه از ۱۰ صبح الی ۸ تا ۱۰ شب دایر هستند. در روزهای تعطیل و جمعه‌ها به صورت نا منظم و دلبخواهی فعالیت می‌کنند. اگر شما قصد خرید دارید، بهترین زمان برای مراجعه ۵ غروب تا ۸ شب می‌باشد.

مغازه‌های کوچه برلن

مغازه‌های کوچه برلن که برخی از آن‌ها از دوران پهلوی تا امروز همچنان دایر هستند به عرضه پوشاک مجلسی زنانه، پوشاک مجسلی مردانه، انواع پوشاک بچه گانه برای همه سنین، برخی پوشاک ورزشی، لباس زیر، شورت و جوراب، تی شرت، کاپشن و هودی، پولیور و لوازمی نظیر کلاه و دستکش، لباس راحتی، لباس خواب و تقریبا هر لباسی که مد نظرتان باشد با قیمت‌های گوناگون می‌باشند.

علت نام‌گذاری کوچه برلن چیست؟

از آنجایی که سفارت آلمان در این کوچه قرار دارد، در گذشته، سال‌ها بومیان اینجا را کوچه برلین و به مرور زمان به کوچه برلن خطاب می‌کردند که امروزه یکی از بازارهای خیابانی پوشاک برای همه سنین و جنیست‌ها بشمار می‌رود، تابلوی آبی رنگ کوچه برلن در همان اوایل خیابان در جوار بازار حافظ رویت می‌شود.

چجوری به کوچه برلن برم؟

بهترین روش مراجعه به کوچه برلن استفاده از متروی تهران و پیاده شدن در ایستگاه متروی سعدی، نزدیک‌ترین مترو به کوچه برلن می‌باشد. اگر با خودروی سواری قصد سفر دارید، پیدا کردن جای پارک در اکثر اوقات دشوار خواهد بود. همچنین اتوبوس تندروی جمهوری شما را در ایستگاه خیابان رفاهی پیاده می‌کند در نزدیک همین کوچه قرار دارد.

ویکیپدیااین تودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *