مد و فشن

درباره برند سی اند ای C&A

برند لباس C&A

تاریخچه برند C&A

مراقبت از نسل ها، این داستان برند سی اند ای C&A است. یکی از بادوام ترین و پیشگام ترین خرده فروشان در تجارت جهانی پوشاک و مد.

منشا شکل گیری و پیدایش برند C&A   در صنعت منسوجات و رابطه آن با لباس به قرن 16 برمیگرد، ولی تاسیس نام تجاری C&A در سال 1841 اتفاق افتاد.

C&A در طول این سالها به تعریف شیوه های نوین  انتخاب و خرید لباس‌های مردم کمک کرده است. هنوز هم پس از شش نسل به صورت خانوادگی مدیریت میشود.

 برند C&A همچنان به سازگاری با پیشرفت جوامع و نوآوری در زمینه مد و پوشاک ادامه می دهد، درست همانطور که برادران Clemens و August Brenninkmeijer (C و A نام شرکت) در سال 1841 شروع به ایجاد نام تجاری خود کردند. امروزه C&A هنوز به عنوان یک شرکت خانوادگی اداره می شود و به همان اندازه که در سال 1841 به مشتریان خود متعهد بود، همچنان مشتری مداری جزو بنیان های اصلی این شرکت میباشد.

در سال 1841، دو برادر پرانگیزه  که هنوز در اوایل 20 سالگی خود بودند و با وام پدرشان کار خود را شروع کردند. این دو برادر تجارت پارچه‌های کتانی و پنبه‌ای خود را در شهر اسنیک در کشور هلند تأسیس کردند. آنها که بالای انبار زندگی می کردند، به جامعه محلی خدمت می کردند و کالاهای با کیفیت خود را از مزرعه ای به مزرعه دیگر حمل می کردند. برادران جوان، سخت کوش و اصولگرا به عنوان افرادی قابل اعتماد شهرت پیدا کردند.

 نیاز به ایجاد یک مکان خرده فروشی در شهر، باعث شکل گیری و افتتاح اولین فروشگاه C&A در سال 1860 شد.

C&A به دستاوردهای بیشتری دست پیدا میکند:

ظهور چرخ خیاطی دوران لباس های آماده را با خود به همراه آورد. C&A به زودی این لباس ها را در طیف وسیعی از اندازه های مختلف عرضه کرد. مدل مفهومی برند  C&Aدر بین مشتریان بسیار محبوب شد.

پس از آن یک فروشگاه جدید در نزدیکی Leeuwarden در سال 1881 افتتاح شد. سپس فروشگاه سوم در سال 1893 و  فروشگاه چهارم در سال 1896 در آمستردام افتتاح شدند.در این سالها این دو برادر کسب و کار خود را به نسل بعدی منتقل کردند.

C&A در آن سالها کت‌های آماده زنانه را به قیمت متوسط دستمزد هفتگی یک کارگر فروخت. این ممکن است امروزه گران به نظر برسد، اما در آن زمان این قیمت، یک سوم قیمت ارزان ترین کتی بود که در آن زمان توسط مغازه های دیگر فروخته می شدند.

روحیه پیشگام برند C&A در آغاز قرن بیستم نقش مهمی در دسترس‌پذیری و مقرون به صرفه کردن جدیدترین مدهای لباس گذاشت.

C&A در قرن 20:

در اوایل قرن بیستم طبقات متوسط کارگر و رو به رشد، خواستار انتخاب های بیشتری بودند. C&A با استفاده از تکنیک‌های جدید تولید و در نظر گرفتن سود پایین از هر لباس، مدهای زیبا و آماده را به بخش بسیار بیشتری از جامعه ارائه کرد که تا آن زمان چنین نبود.

نوآوری آنها بی وقفه بود و این شرکت در استفاده از تبلیغات پیشگام بود و توانایی مشتری پسند مرجوعی کالا را معرفی کرد. حتی با وجود اینکه سود حاصل از هر قطعه لباس کم بود،ولی حجم فروش آن ها بالا بود. سود حاصل از فروش محصولات مجددا در کسب و کار سرمایه گذاری شدند و این موضوع باعث رشد سریع این برند شد.

دیری نپایید که فرمول خلاقانه ای که مد را در هلند دموکراتیزه می کرد، باعث افتتاح فروشگاه بزرگ C&A در سال 1911 در برلین شد. C&A آلمان در این فرآیند راه اندازی شد.

خلاقیت همچنان مهم باقی ماند و مشتریان شاهد معرفی نوآوری هایی مانند سلف سرویس، صندوق های فروشگاهی، پله برقی و انواع امکانات مدرن بودند.

با این حال، مسیر پیشرفت همیشه هموار نبوده است و این شرکت در طول سال ها با چالش های زیادی روبرو بوده است. آنها پس از جنگ جهانی دوم، بر بازسازی تجارتی که در آلمان تا حد زیادی ویران شده بود، متمرکز شدند. خوشبختانه رشد اقتصادی پس از جنگ به C&A کمک کرد تا با تکیه بر میراث قدیمی، نبوغ، خلاقیت و اشتیاق خود مجددا رشد کند. پس از آن C&A به یکی از بزرگترین خرده فروشان آلمان تبدیل شود.

دهه‌های بعدی شاهد گسترش برند C&A در 20 کشور اروپایی و همچنین در قاره آمریکا (ایالات متحده،برزیل و مکزیک) و آسیا (چین) بودیم.

فروشگاههای برند C&A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *